teisipäev, 2. oktoober 2007

Esimene koolipäev

Esimest korda siin olemise ajal on sadanud vihma varahommikust hilisõhtuni. Niisiis võite ise ette kujutada, milline märg lammas ma olin oma äsja lühikeseks lõigatud juustega, kui esimesse loengusse jõudsin! Tunniplaan on mul hästi mõnus: esmaspäevast kolmapäevani on kõige varasemad loengud/seminarid kell 11.10, neljapäeval pean kooli minema kella kaheks ja reeded on üldse vabad:) Samas hõisata ei ole midagi, sest kodust tööd ja kohustuslikku lugemist on metsikult palju!
Niisiis, minu kauaoodatud esimene koolipäev... kohale jõudsin ma oma suures ärevuses esimesena, 40 minutit varem:D (Ei tahaks eriti mõelda sellele faktile, et ma elan 5 minuti kaugusel kõikidest oma õppehoonetest:D) Õnneks tuli nii mõnigi teine friik üsna varsti ukse taha passima... Esimene loeng oli Academic Studies, mis põhimõtteliselt peaks arendama kõiki kirjutamise oskusi, alates esseedest ja ajalehe artiklitest, lõpetades filmikriitika ja stsenaristikaga. Kuna esimene kord oli niisama sissejuhatus, siis rääkis õppejõud meile lisaks sellele, mis me õppeaasta jooksul õpime, veel Madeleine McCanni loo varjukülgi. Ma usun, et kõik teavad sellest kadunud tüdrukust midagigi, niiet ma ei hakka seda ümber rääkima. Eriti äge oli: vaatasime auditooriumis suurelt ekraanilt nende mitme kuu peale kogunenud uudisteülekandeid sellel teemal, arutasime, miks on just sellest juhtumist saanud pärast printsess Diana surma olulisim meedia poolt kajastatud sündmus jnejne. Seda on võimatu siin pikemalt kirjeldada. Aga õppejõud oli nii positiivne, energiline, innustav - super! Tegi need kaks tundi nii põnevaks, et ma ei suuda homset loengut ära oodata.
Teine loeng oli Communication Studies, mida andis meile Poola õppejõud, kes oli kohutavalt naljakas - umbes 50-aastane, tundus selline ennastimetlev mees olevat. Igatahes seletas ta meile kõike täpselt nii, nagu me oleksime 8 aastased, mitte 18 ja vanemad. Iga lause lõpetas fraas: Okay?? Is this clear now? Do I have to repeat something? Tegelikult tundub see aine ka põnev olevat, põhimõtteliselt psühholoogia roll meedias.
Esimesel poolaastal on mul ainekavas veel massimeedia ajalugu ning sissejuhatus filmikunsti ja popmuusikasse. Põneeev!!! :)
Asja varjukülg on kohutav hunnik kodust tööd. Näiteks on mul juba järgmiseks esmaspäevaks vaja kirjutada kaks 1500-sõnalist esseed. Selleks neljapäevaks pean läbi lugema 300 lk raamatu, järgmiseks neljapäevaks lausa kaks tükki. Ja see on ju alles kooli algus! Ka loengutes ja seminarides kohalkäimist jälgitakse väga korralikult. Ilma arstitõendita, et õpilane on võimetu koolis käima, või paberita, mis tõendab, et on olnud väga erakorraline perekondlik põhjus, puududa ei tohi. Automaatselt saadetakse kiri, et kui tõend teatud aja jooksul vastavate inimeste kätte ei laeku, võidakse õpilane õppetööst kõrvaldada. Niiet sisse magada ei tohi ja niisama luuserdada ka mitte!
Homme korraldab The School of Journalism, Film and Cultural Studies (JOMEC) kõikidele oma õpilastele ja õppejõududele ühise peo. Teadaolevalt on kavas hunniku pitsa söömine, teatud astme joobe saavutamine koos oma õpetajatega ning mingid mängud or sth. Muidugi ei puudu peolt ka filmide vaatamine meie oma kinosaalis! Õhtul hiljem lähme osade sõpradega Film Society esimesele meetingule. Põhimõtteliselt on see mõttetu asi, aga ühineda otsustasin ma sellepärast, et liikmed saavad igal teisipäeval linna suurimas kinos tasuta filme vaadata! Pole paha... Niiet mul võib olla homme õhtul/öösel teile nii mõndagi siia kirjutada:) Seniks olge tublid!

Oi, ma oleks peaaegu unustanud! Novembri teisel või kolmandal nädalal on ülikoolis ametlik Reading Week, mille ajal kõik õpilased terve nädala lugema peaksid. Mingil imelikul põhjusel loevad kõik kohustuslikku kirjandust oma kodus... mis tähendab, et kohtume novembris!! :)

Kommentaare ei ole: